Artikel laten voorlezen

De Europese automobielsector presteert slechter dan het Europese aandelengemiddelde. Tijd voor een inhaalmanoeuvre?

Lyxor Stoxx Europe 600 Automobiles and Parts UCITS ETF (AUTP) + relatieve sterkte

Lyxor Stoxx Europe 600 Automobiles and Parts UCITS ETF (AUTP) + relatieve sterkte | TA Loef

De DJ Stoxx 600 Europe aandelenindex verliest tot nu ca. 8,6% dit jaar, maar de DJ Stoxx 600 Europe Automobiles & Parts  noteert 12,6% in de min. Het wordt tijd om het verschil in te lopen. De Lyxor Stoxx Europe 600 Automobiles and Parts UCITS ETF (AUTP) geeft sinds medio april extra gas om het negatieve rendementsverschil te verkleinen, zo blijkt uit de relatieve (roze) koersprestaties ten opzichte van het Europese marktgemiddelde. Het koersverloop vanaf maart dit jaar toont een stijgende driehoek, gevormd door een horizontale weerstandslijn en stijgende steunlijn. De opwaartse uitbraakpoging boven de horizontale weerstandszone verdient daarom extra aandacht.

BMW vanaf mei 2021

BMW vanaf mei 2021 | TA Loef

De beurskoers van het aandeel BMW heeft sinds de bodem in maart 2020 (niet getoond) in een stijgend trendkanaal bewogen, maar is door de uitgebroken oorlog in Oekraïne zwaar getroffen door vluchtgedrag. Positief feit is de herstelbeweging boven de correctiebodem van augustus vorig jaar. De bodemniveaus in december daarentegen acteren nadien als weerstandsniveaus. Tussen € 75 en € 83 is nu een tradingrange herkenbaar. Een stijgende steunlijn vanaf de bodem in maart dit jaar houdt BMW zogezegd op de goede weg. Hierdoor nemen de herstelkansen gaandeweg toe en kan boven € 83 wellicht plankgas worden gegeven naar € 89.

Ferrari NV vanaf 2018

Ferrari NV vanaf 2018 | TA Loef

Koerspatronen zijn in de technische analyse een hulpmiddel voor het vaststellen van mogelijk toekomstig marktgedrag. In het aandeel Ferrari NV is sprake van een stijgend trendkanaal met perioden van koerscorrecties en fasen van koersherstel. In de afgelopen jaren bleek vanaf de maand april sprake van een positief sentiment tot aan de maand december. Herhaling van het marktgedrag zou nu de basis leggen voor een nieuwe rallyfase. De neerwaartse koersrisico’s lijken beperkt tot ca. € 170, terwijl op basis van het patroon van hogere toppen er uitzicht lijkt op een stijging naar € 250 of hoger. Het winstpotentieel bedraagt bij een actuele beurskoers rond € 190 dus € 60. Een winst-/verliesratio dus van ca. 3:1.

--- ---

--- (---%)
Mkt Cap
Vol
Hoogste dagkoers
Laagste dagkoers
---
---
---
---

Displaying the --- grafiek

Displaying today's chart