Wijzig e-mailadres
Als u het e-mailadres dat aan uw rekening is gekoppeld wilt wijzigen, kunt u dit doen door de onderstaande instructies te volgen. De stappen kunnen verschillen, afhankelijk van uw specifieke situatie.
Een geldig e-mailadres is vereist volgens de klantenovereenkomst om uw effectenrekening volledig actief te houden. Als we u niet per e-mail kunnen bereiken, kan uw account mogelijk in ‘Liquidation Only’ status worden geplaatst. Lees in onze Veelgestelde Vragen waarom dit vereist is en hoe u eventuele restricties oplost.
Login
- Open internet en ga naar uw Account Management.
- Log in met uw inloggegevens.
- Verifieer uw inlogpoging middels de tweestapsverificatiemethode.
Voer uw nieuwe e-mailadres in
Selecteer in het menu rechtsboven Welcome en vervolgens Settings.
In de kolom Communication klikt u op Email Address. Voer hier tweemaal uw nieuwe e-mailadres in en klik op Continue.
Indien u geen tweestapsverificatiemethode heeft ingesteld op uw effectenrekening, kunt u instructies vinden over hoe u uw e-mailadres kunt wijzigen in de Veelgestelde Vragen onderaan.
Verifiëer uw identiteit
Verifieer uw identiteit op de volgende pagina door uw gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren en klik op Continue. U wordt vervolgens gevraagd om uzelf te verifiëren via de gekozen tweestapsverificatiemethode.
Dit proces beschermt tegen ongeautoriseerde wijzigingen in uw contactgegevens.
Bevestig uw nieuwe e-mailadres
Een bevestigingsnummer wordt naar uw nieuwe e-mailadres gestuurd. Voer het bevestigingsnummer in en klik op Continue. Zodra het proces is voltooid, klik op OK.
Uw persoonsgegevens, waaronder uw e-mailadres, worden verwerkt en opgeslagen in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving inzake gegevensbescherming (bijv. GDPR). De informatie wordt uitsluitend gebruikt voor rekeningcommunicatie, identiteitsverificatie en regelgevende doeleinden.
LYNX neemt passende technische en organisatorische maatregelen om uw gegevens te beschermen. U blijft wel zelf verantwoordelijk voor het up-to-date houden van uw gegevens. Raadpleeg ons privacybeleid voor meer informatie.
Tot slot dient u aan ons door te geven dat u uw e-mailadres gewijzigd heeft, dit kan u aangeven per mail naar info@lynx.nl.
Veelgestelde Vragen
Wat moet ik doen als ik geen tweestapsverificatiemethode heb ingesteld?
Als u geen tweestapsverificatiemethode heeft ingesteld, volg dan deze stappen om uw e-mailadres te wijzigen:
- Log in op het Account Management en ga naar uw instellingen.
- Selecteer Communication en klik op Email Address.
- Bepaal of u toegang heeft tot het oude (huidige) e-mailadres: Als u nog toegang heeft, selecteert u Yes. Als u geen toegang meer heeft, selecteert u No.
- Voer in beide velden uw nieuwe e-mailadres in en klik op Continue.
- Zodra u Yes heeft geselecteerd wordt er een bevestigingsnummer naar uw huidige e-mailadres gestuurd. Voer dit nummer in en klik op Continue en vervolgens op OK.
- Als u No hebt geselecteerd: Voer uw huidige gebruikersnaam en wachtwoord in. Klik op Continue en voer vervolgens het bevestigingsnummer in dat naar uw nieuwe e-mailadres is verzonden. Klik nogmaals op Continue en vervolgens op OK.
- Om de wijziging te voltooien, moet u de Servicedesk op de hoogte stellen van de wijziging van het e-mailadres.
Let op: Het wijzigen van uw e-mailadres zonder tweestapsverificatie kan een verhoogd veiligheidsrisico met zich meebrengen. We raden u aan om tweestapsverificatie in te schakelen om uw rekening te beschermen.
Wat moet ik doen als ik geen toegang meer heb tot mijn oude (huidige) e-mailadres?
U kunt hiervoor de instructies hierboven raadplegen. Let goed op het gedeelte van de instructies waar u No moet selecteren op de vraag ‘Do you still have access to this email address?‘.
Als u uw e-mailadres niet zelf kunt bijwerken, neem dan contact op met de Servicedesk voor hulp.
Wat gebeurt er als ik het scherm verlaat voordat ik mijn nieuwe e-mailadres heb bevestigd?
Als u het scherm verlaat zonder uw nieuwe e-mailadres te bevestigen, wordt de wijziging opgeslagen als een wachtend item dat op een later moment kan worden voltooid. Volg deze stappen om de wijziging van het e-mailadres te voltooien:
- Log in op het Account Management.
- Klik op het belpictogram in de rechterbovenhoek.
- Selecteer Confirm Email Address Change in het keuzemenu.
- Klik op de pagina Pending Items op View naast het item Confirm Email Address Change.
- Een bevestigingsnummer wordt naar het nieuwe e-mailadres gestuurd.
- Voer het bevestigingsnummer in dat naar uw nieuwe e-mailadres is verzonden.
- Klik op Continue en vervolgens op OK.
Waarom zijn er restricties op mijn account als ik geen e-mails heb ontvangen?
E-mail is het belangrijkste kanaal waarmee Interactive Brokers (IBKR) belangrijke accountinformatie communiceert, waaronder wettelijke informatie en verzoeken om dringende maatregelen.
Als uw geregistreerde e-mailadres niet meer geldig is of niet meer toegankelijk is, kan IBKR deze informatie mogelijk niet bezorgen. In dergelijke gevallen kan uw account tijdelijk worden beperkt tot de status ‘Liquidation Only’, wat betekent dat u bestaande posities kunt sluiten, maar geen nieuwe kunt openen.
Deze maatregel beschermt u door ervoor te zorgen dat er geen handelsactiviteiten plaatsvinden zonder dat u bereikbaar bent voor belangrijke meldingen.
Wat kan ik doen om dit te verhelpen?
Om restricties te voorkomen of op te heffen, controleert u of er een openstaand verzoek is met betrekking tot uw e-mailadres in uw Account Management:
- Log in op het Account Management en controleer of er een hangende actie met betrekking tot uw e-mailadres wordt weergegeven onder het belsymbool.
- Controleer uw huidige e-mailinstellingen via Welcome (naam) > Settings > Communication > Email adress en bevestig of werk uw gegevens bij.
Als u de wijziging niet zelf kunt doorvoeren, kunt u ook contact opnemen met onze Servicedesk voor hulp.