Rekening sluiten
In dit stappenplan vatten we beknopt samen op welke manier u de beleggingsrekening aangehouden via LYNX kan sluiten.
Sluiten van posities en omzetten van de valuta
De eerste stap voordat u de rekening kan sluiten, is het sluiten van uw openstaande posities. Om uw posities te sluiten, kan u ook gebruikmaken van de sluitingsknop in het platform dat u zelf verkiest.
Dit kan u als klant zelf. Mocht u hierbij hulp nodig hebben kunt u ons ook steeds telefonisch contacteren, via TeamViewer kunnen we u hierin dan begeleiden.
Eenmaal u deze posities hebt gesloten, kunt u deze gelden indien nodig omzetten naar de munt waarin u de terugboeking wenst te doen. Hoe u een omzetting van valuta kan uitvoeren, kan u hier terugvinden.
Indien u een valutaconversie hebt gedaan, dient u er rekening mee te houden dat het minimaal 2 dagen duurt voor deze transactie ook effectief gesettled wordt. Het aanvragen van uw terugboeking zal dus pas kunnen plaatsvinden nadat deze transactie volledig gesettled is. Meer informatie over Settlement kunt u op deze pagina vinden.
Log in
- Open internet en ga naar het Account Management.
- Log in met uw inloggegevens.
- Verifieer uw inlogpoging middels de tweestapsverificatiemethode.
Terugboeken van gelden
U kunt hier terugvinden hoe u een terugboeking van gelden kan aanvragen naar uw bankrekening. Indien dit de eerste terugboeking naar deze rekening zou zijn, dient u bijkomend nog een bewijs op te sturen dat deze rekening op uw naam staat.
Voor u de gelden terugboekt, kijkt u best even de volgende zaken na:
- Controleer steeds of er nog dividenden moeten uitbetaald worden of niet.
U kunt beter wachten tot u alle dividenden heeft ontvangen alvorens over te gaan tot het terugboeken van de gelden. - Transacties hebben steeds een settlement periode. Hierdoor kunt u de fondsen van een net afgesloten transactie niet onmiddellijk afhalen.
De exacte dag waarop deze fondsen beschikbaar zijn, kunt u nagaan via een Trade Confirmation rapport.
Kijk uw koersdata abonnementen na
Indien u deze stap niet uitvoert, blijft u hiervoor doorbetalen tot op het moment dat uw rekening effectief afgesloten wordt (u zal sowieso wel de kosten hebben voor de lopende maand). U kunt de realtime koersdata deactivereren volgens het stappenplan beschreven in dit artikel.
Uw verzoek tot sluiting ingeven
Klik op Welcome (naam) en vervolgens op Settings. In de instellingen zoekt u in de Account Configuration sectie naar Close Account. Verifieer nadien of u alle stappen goed heeft doorlopen en bevestig onderaan uw verzoek.
Veelgestelde Vragen
Wat is de duurtijd voor de verwerking van de sluiting?
We proberen uw verzoek steeds zo snel mogelijk te behandelen. U ziet de status door opnieuw in het menu naar Settings > Account Settings > Close Account te gaan.
Let erop, als u een van bovenstaande stappen niet correct heeft doorlopen kan het zijn dat uw verzoek on hold staat. Mochten er zaken niet duidelijk zijn, kunt u ons steeds telefonisch contacteren.
Afhankelijke van het type rekening, settlement van gelden, de tijd dat u neemt om de stappen de doorlopen, duurt dit verzoek gemiddeld 1 week.