Hoeveel storingen heeft uw broker?

Een storing op het handelsplatform van een broker kan ernstige financiële gevolgen hebben voor beleggers. Zij kunnen vaak meerdere uren niet inloggen of geen orders meer naar de beurs versturen.

Een goede reden om dieper onderzoek te doen naar de frequentie van ernstige storingen bij een aantal brokers.

De uitslag ziet u onderaan

Betrouwbaar handelsplatform

Het kan voor beleggers lastig zijn om in de complexe en omvangrijke beleggingswereld de juiste broker te kiezen. Beleggers stellen vandaag de dag hoge eisen aan hun online broker. Ze willen een snel en betrouwbaar handelsplatformgoede service én daarbij lage tarieven. Bij LYNX vindt u dat allemaal. Verschillende onafhankelijk brokeronderzoeken toonden al keer op keer aan dat LYNX hét platform is voor de serieuze belegger.

Geen storingen bij LYNX sinds 2014

Een betrouwbaar handelsplatform is zeer belangrijk voor beleggers en traders. Zij willen te allen tijde hun portefeuille kunnen raadplegen en kunnen handelen. Bij LYNX handelt u daarom op één van ‘s werelds meest geavanceerde platforms: TWS (Trader Workstation). Dit handelsplatform staat bekend om zijn technologische prestaties, betrouwbaarheid & stabiliteit.

Uit cijfers van www.allestoringen.nl blijkt dat op beursdagen waarop de beurs hard omlaag gaat of als er veel beweging is, dit vanwege onder andere de verhoogde activiteit van beleggers kan leiden tot storingen op beleggingsplatformen. Hierdoor kunnen beleggers niet bij hun rekening en ook geen orders plaatsen.

Zo had Binck in 2016 tijdens de Brexituitslag te kampen met een ernstige storing* en kon zeer recentelijk ook DeGiro niet garanderen dat al haar klanten bij hun beleggingsportefeuille konden tijdens de daling in de markt vanwege het coronavirus. Uit dezelfde bron blijkt dat LYNX sinds 2014 nog nooit met een ernstige storing te kampen heeft gehad en klanten dus, óók tijdens de zeer volatiele beursdagen, altijd hun beleggingsportefeuille konden beheren.

Ernstige storingen brokers
vanaf 2014
18
35
0
Binck
DeGiro
LYNX

Ruim 70% van de beleggers neemt betrouwbaarheid platform mee in brokerkeuze

In de meeste gevallen staat in de algemene voorwaarden vermeld dat brokers niet aansprakelijk zijn voor de geleden schade door een storing in het handelsplatform. Dit is overigens ook het geval bij LYNX. Gedupeerde beleggers kunnen bij hun bank of broker aankloppen voor een vergoeding van de geleden schade door een storing, maar het hangt van de broker af of in dit geval de geleden schade wordt gecompenseerd.

Dit maakt het voor beleggers des te belangrijker om rekening te houden met de betrouwbaarheid van het platform, voordat een beleggingsrekening wordt geopend. Uit een klantenonderzoek van LYNX blijkt dat 70% de betrouwbaarheid van het handelsplatform heeft meegenomen in de beslissing om een beleggingsrekening bij LYNX te openen.

Datum
Bijzonderheden
Binck broker logo
De Giro broker logo
LYNX broker logo
24 aug 2015
Chinese markt crash
 
Storing
 
25 aug 2015
Chinese markt crash
 
Storing
 
24 jun 2016
Brexit uitslag
Storing
 
 
13 aug 2018
Liracrisis
 
Storing
Geen
storingen
24 feb 2020
Coronacrisis
 
Storing
 
25 feb 2020
Coronacrisis
 
Storing
 
9 maart 2020
Coronacrisis
 
Storing
 
25 maart 2020
Coronacrisis
 
Storing
 

Voor meer details over de exacte momenten van alle storingen kunt u het volgende document bekijken:

Document: Onderzoek storingen bij brokers

* De storingsdetectie van Allestoringen.nl is gebaseerd op storingsmeldingen van eindgebruikers. Deze meldingen worden verzameld uit diverse bronnen, inclusief Twitter, meldingen direct op onze website en andere bronnen. Het systeem constateert een storing wanneer het aantal meldingen significant afwijkt van het normale aantal meldingen (‘de benchmark’). Bij een benchmark van <10 constateert het systeem een storing wanneer er ten minste 40 meldingen zijn ontvangen binnen een (aaneengesloten) periode van 60 minuten. Bij een benchmark >10 constateert het systeem een storing wanneer het aantal meldingen ten minste 4 maal de benchmark betreft binnen een (aaneengesloten) periode van 60 minuten.

Meer:
Contact icon Bel gratis naar
0800 2030
Contact icon E-mail naar
info@lynx.nl
Contact icon Chat met een
LYNX medewerker