De LYNX Vriendenactie

Geef uw vrienden een kickstart op de beurs

Bent u enthousiast over LYNX? Deel dit dan met uw vrienden, familie en collega’s. Met de LYNX Vriendenactie gunt u hen een voorsprong én draagt bij aan het behoud van de natuur.

Als een van uw contacten een rekening opent met uw hulp, krijgt die de eerste drie maanden tot € 100 aan transactiekosten terug. Bovendien doneren wij namens u beiden € 50 aan het Wereld Natuur Fonds. Help uw vrienden én de natuur met LYNX.

De volledige actievoorwaarden vindt u verderop deze pagina.

LYNX Vriendenactie - breng een vriend aan en help het Wereld Natuur Fonds (WWF)

Het stappenplan

Zo doet u mee

Log in op LYNX+ en klik op de menuknop bovenaan. Ga naar de Client Zone, open de pagina ‘Vriendenactie’ en kopieer uw persoonlijke link.

Login LYNX+ - Vriendenactie

Stap 2: Nodig uw vrienden uit

Stuur uw persoonlijke link door naar beleggers in uw omgeving via e-mail of WhatsApp. Met deze unieke link kunnen zij eenvoudig een beleggingsrekening openen.

Breng een vriend aan - LYNX Vriendenactie

Stap 3: Start met beleggen en steun het WWF

Na hun eerste storting is de rekening actief en kunnen uw vrienden beginnen met beleggen. Zij ontvangen tot € 100 aan transactiekosten terug, uiterlijk vier maanden na activatie. Op dat moment doneren wij ook € 50 namens u beiden aan het Wereld Natuur Fonds.

Uw vriend ontvangt tot € 100 transactiekosten terug en u steunt het WNF

Maak uw omgeving enthousiast

Nog meer redenen om LYNX aan te bevelen

Naast de welkomstactie zijn er talloze redenen om te beleggen via LYNX.

  • Toegang tot meer dan 100 beurzen wereldwijd
  • Uitgebreid productaanbod
  • Competitieve en transparante tarieven
  • Geavanceerd platform en gebruiksvriendelijke app
  • Uitgebreide educatiemogelijkheden
  • Vakkundig Nederlands serviceteam

De voorwaarden van de Vriendenactie
Actievoorwaarden

DEELNEMINGSVOORWAARDEN VOOR DE LYNX VRIENDENACTIE “BRENG EEN VRIEND MEE”

Vanaf: 01.10.2025

LYNX B.V. (Herengracht 527, 1017 BV Amsterdam), hierna te noemen “LYNX”, biedt in het kader van de LYNX Vriendenactie “Breng een vriend mee” aan om een donatie van € 50 te doen aan het WNF (Wereld Natuur Fonds) indien nieuwe klanten door bestaande klanten werden verwezen, en om tevens tijdelijk de eerste transactiekosten van de nieuwe klant/verwezen vriend tot € 100 terug te betalen. De vergoeding geldt over de gemaakte transactiekosten in de eerste 3 maanden na de eerste storting door de verwezen vriend/nieuwe klant.

De verwijzer/bestaande klant is een klant van LYNX en dient een open rekening via LYNX te hebben.

De verwezen vriend/nieuwe klant mag in een periode van 12 maanden voorafgaand aan de deelname aan deze actie geen klant van LYNX zijn geweest.

De verwezen vriend/nieuwe klant moet binnen de eerste 3 maanden na de eerste storting op de via LYNX geopende rekening ten minste één transactie uitvoeren via die rekening.

Het massaal doorverwijzen van nieuwe klanten (bijv. via tussenportalen e.d.) is verboden en verplicht LYNX niet tot het terugbetalen van transactiekosten aan de nieuwe klanten of tot een donatie aan het WNF.

Bestaande klanten hebben het recht om maximaal 5 vrienden per jaar te verwijzen onder deze actie. Indien een bestaande klant meerdere accounts heeft, geldt dezelfde regel voor een maximum van 5 vrienden.

Transacties

Door deze actie ontvangt de verwezen vriend/nieuwe klant tot € 100 aan transactiekosten terugbetaald wanneer de verwezen vriend/nieuwe klant een rekening opent via LYNX en minstens één transactie uitvoert. De vergoeding geldt over de gemaakte transactiekosten in de eerste 3 maanden nadat de verwezen vriend/nieuwe klant een eerste storting heeft gedaan op de geopende rekening.

De actie heeft enkel betrekking op transactiekosten die worden gemaakt bij het handelen in de volgende producten: aandelen, ETF’s, opties, futures, obligaties en warrants. Let op: opties en futures zijn complexe en risicovolle producten die niet geschikt zijn voor alle beleggers. U kunt meer verliezen dan uw initiële investering.

Als de verwezen vriend/nieuwe klant in aanmerking komt om de terugbetaling van gemaakte transactiekosten te krijgen, zal LYNX € 50 doneren aan het WNF.

Voorbeelden:

  • De nieuwe klant/verwezen vriend handelt en betaalt € 85 transactiekosten. LYNX zal de nieuwe klant/verwezen vriend € 85 terugbetalen en doneert € 50 aan het WNF.
  • De nieuwe klant/verwezen vriend handelt en betaalt € 150 transactiekosten. LYNX zal de klant € 100 terugbetalen en doneert € 50 aan het WNF.

Rekening openen via de link

Om in aanmerking te komen voor deze actie dient de verwezen vriend/nieuwe klant de rekening via LYNX te openen via de door de verwijze/bestaande klant verstrekte persoonlijke link. Alleen wanneer de rekening wordt geopend via de persoonlijke link en de daarvoor bestemde landingspagina, kan LYNX de verwijzer/bestaande klant en de verwezen vriend/nieuwe klant aan elkaar koppelen.

Dubbele reclame

Een verwezen vriend/nieuwe klant wordt slechts aan één verwijzer/bestaande klant toegewezen. De eerste online voltooide aanvraag die door de verwezen vriend/nieuwe klant wordt ingediend, is van toepassing.

Als een verwezen vriend/nieuwe klant meerdere rekeningen opent, zal de actie slechts op één rekening worden toegekend.

Terugbetaling gemaakte transactiekosten

Zodra aan de actievoorwaarden is voldaan en de termijn van 3 maanden waarin de gemaakte transactiekosten voor terugbetaling in aanmerking komen is verstreken, betaalt LYNX de gemaakte transactiekosten tot € 100 terug aan het begin van de volgende maand op de rekening van de verwezen vriend/nieuwe klant die via LYNX wordt aangehouden.

Op hetzelfde moment dat de vergoeding wordt uitbetaald, zal LYNX een donatie van € 50 doen aan het WNF.

De vergoeding van de gemaakte transactiekosten is in euro’s. Indien transactiekosten in een andere valuta dan in euro zijn gemaakt, dan worden de gemaakte transactiekosten eerst omgerekend naar euro’s en vervolgens teruggestort. Het omrekenen gebeurt tegen de dan geldende wisselkoers op het moment van vergoeden.

Een contante uitbetaling van de vergoeding voor de gemaakte transactiekosten is niet mogelijk.

Indien op het moment van betaling geen rekening meer wordt aangehouden via LYNX, worden de transactiekosten niet teruggestort en vindt er geen donatie plaats.

Combineren van acties

De voordelen van deze actie kunnen worden gecombineerd met andere acties. Wanneer twee acties worden gecombineerd, geldt voor elke betrokken persoon het voordeel dat voor hem of haar het meest gunstig is.

Geen beleggingsadvies

LYNX wijst alle (nieuwe) klanten erop dat LYNX geen beleggingsadvies geeft.

Algemene opmerkingen

De actie staat enkel open voor rekeningen die worden geopend via LYNX Nederland.

Met deze actie beoogt LYNX nieuwe klanten aan te trekken die geïnteresseerd zijn in een actieve, langdurige zakelijke relatie met LYNX.

Op de relatie met onze klant(en) is de LYNX Cliëntovereenkomst van toepassing: zie lynx.nl/documenten. Het ontvangen en doorgeven van orders in financiële instrumenten vindt plaats overeenkomstig de voorwaarden die hierin uiteengezet zijn.

Uitgesloten van deelname zijn medewerkers van LYNX, alsmede personen die de leeftijd van 18 jaar nog niet hebben bereikt.

Wij behouden ons het recht voor om individuele bestaande klanten (verwijzers) uit te sluiten van de actie, alsmede om de terugbetaling van de gemaakte transactiekosten terug te vorderen in geval van niet-naleving van de voorwaarden of misbruik in welke vorm dan ook.

Na zorgvuldig onderzoek door LYNX, zal iedereen die niet over de nodige kennis en ervaring beschikt en de risico’s die gepaard gaan met de handel niet adequaat kan inschatten, niet als nieuwe klant worden aanvaard.

LYNX kan een rekeningaanvraag zonder opgaaf van redenen weigeren.

Er is geen wettelijke aanspraak op de terugbetaling van de gemaakte transactiekoten. Indien de nieuwe klant geen rekening opent via LYNX of niet aan de voorwaarden voldoet, zal de bestaande klant geen verdere kennisgeving ontvangen.

De LYNX vriendenactie “Breng een vriend mee” kan op elk moment worden beëindigd of gewijzigd. Wijzigingen in deze actie zullen te allen tijde kenbaar gemaakt worden via de LYNX website.

Het staat klanten vrij om op elk moment en zonder opzegtermijn de Cliëntovereenkomst met LYNX op te zeggen.

Deelname aan deze actie houdt in dat u erkent kennis te hebben genomen van deze actievoorwaarden, deze te hebben gelezen, te begrijpen en te aanvaarden.

Op deze actie is Nederlands recht van toepassing.

LYNX respecteert uw privacy. LYNX gebruikt uw persoonsgegevens om u op de hoogte te houden van onze dienstverlening, om u van gevraagde informatie te voorzien en indien u hiervoor toestemming geeft ten behoeve van direct marketingdoeleinden. U heeft het recht om uw gegevens in te zien. Zie voor een nadere beschrijving van onze privacy voorwaarden:  https://www.lynx.nl/info/privacyverklaring/ .

Als u vragen heeft, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Bel +31 (0)20 6251524 of mail info@lynx.nl