Aandeel Unilever

Alles wat u moet weten over het aandeel Unilever: van de actuele beurskoers tot nieuws en analyses van het aandeel.

ISIN: GB00B10RZP78 | WKN A0JNE2
Tickercode: UNA | Beurs: ---

Laatste koersupdate:--- uur

---

EUR

---EUR
---
Hoogste dagkoers
---
Laagste dagkoers
---
Aandeel Unilever kopen De beste aandelen

  • 1 D
  • 1 W
  • 1 M
  • 6 M
  • YTD
  • 1 J
  • 5 J
  • Max
Lees verder

Vorige analyses van het aandeel Unilever

Het aandeel Unilever is 2021 slecht begonnen, toen het in januari en februari met 14 procent daalde. De Unilever koers heeft het eigenlijk al moeilijk sinds november 2020 toen het in een intermediaire neerwaartse trend terecht kwam. De ondermaatse prestatie van Unilever is te herleiden tot hun financiële resultaten. De cijfers waren in lijn met de verwachtingen van analisten. Het probleem was echter dat veel andere concurrenten meer hebben geprofiteerd van de lockdowns. Dit had normaal gesproken ook voor Unilever het geval moeten zijn. Het aandeel Unilever heeft in maart echter weer wat van haar verloren waarde teruggewonnen. We bekijken of dit het einde van de neerwaartse trend zou kunnen betekenen.

Wat u hier te weten komt over het aandeel Unilever:

Aandeel Unilever

Koers aandeel Unilever

Het aandeel Unilever deed het erg goed na de beurscrash in maart vorig jaar. Het herstelde zich gestaag in de richting van prijzen van vóór de pandemie. De reden was simpel: bedrijven als Unilever doen het goed in tijden van onzekerheid. Het werd echter al snel duidelijk dat de pandemie niet zo een positief effect had op hun inkomsten in vergelijking met de concurrentie. Het aandeel Unilever handelde al snel weer lager en daalde in vier maanden tijd met 20 procent. We kunnen nu echter zien dat het aandeel Unilever terugkeert naar zijn oude glorie. Alleen al in maart steeg het aandeel met 12 procent. Het is nu de vraag of het deze prestatie kan voortzetten. Op technische basis ziet het aandeel Unilever er redelijk aantrekkelijk uit voor een nieuwe voortzetting van de eerdere opwaartse trend. We kunnen dit zien op de grafiek op weekbasis en bespreken dit in de sectie technische analyse.

Koers Unilever

Het bedrijf Unilever

Unilever is een Engels-Nederlandse multinationale onderneming in consumptiegoederen, gevestigd in Londen. De producten van Unilever omvatten een breed scala aan consumentenproducten, variërend van eten en drinken tot cosmetica- en gezondheidsproducten. De producten zijn momenteel verkrijgbaar in ongeveer 190 landen. Het bedrijf bezit meer dan 400 wereldwijde merken. Dertien van de meer dan 400 merken genereren elk een jaarlijkse omzet van meer dan 1 miljard euro. De merken zijn onder meer Axe, Dove, Omo, Heartbrand-ijsjes, Hellmann’s, Knorr, Lipton, Lux, Magnum, Rexona, Sunsilk, en Surf.

Het bedrijf werd opgericht in 1929. Door een fusie tussen de Nederlandse margarineproducent Margarine Unie en de Britse zeepmaker Lever Brothers ontstond Unilever. Het bedrijf groeide enorm in de jaren dertig van de vorige eeuw. Toen creëerde Unilever een aantal nieuwe ondernemingen die werden gelanceerd in Afrika en Latijns-Amerika. Tijdens de Tweede Wereldoorlog zag Unilever zich genoodzaakt af te zien van investeringen in Europa. Daarom besloot Unilever de aandacht te richten op het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.

In de jaren zestig waren zeep en eetbare vetten goed voor meer dan de helft van de winst van Unilever. Unilever werd echter gedwongen om te diversifiëren. Boter, margarine en andere eetbare vetten daalden in verkoop en de concurrentie in wasmiddelen en zepen nam ook enorm toe. Bedrijven als Procter & Gamble gaven Unilever concurrentie. Unilever verschuift momenteel haar focus naar schoonheids- en gezondheidsproducten in plaats van naar voedsel. Dit heeft de groei van het bedrijf echter wel redelijk vertraagd.

Het aandeel Unilever is genoteerd op drie beurzen. De London Stock Exchange waar het onderdeel is van de FTSE 100-index. Het aandeel Unilever heeft ook een notering aan Euronext Amsterdam waar het ook deel uitmaakt van de AEX-index. En tot slot is het aandeel ook genoteerd aan de New York Stock Exchange.

Nieuws over het aandeel Unilever

22 maart 2021 – Unilever werkt samen met Seri om kunststoffen te recycleren.

Unilever heeft een industriële en commerciële overeenkomst getekend met een Italiaans bedrijf genaamd Seri Industrial Group. De overeenkomst gaat over het ontwikkelen van de plasticactiviteiten van Seri. Seri en Unilever gaan een joint venture opzetten. Het Italiaanse bedrijf Seri gaat de fabriek van Unilever in de stad Pozzilli kopen en verbouwen. De site zal worden gebruikt om plastic afval te recycleren, op basis van nieuwe circulaire economische modellen van de Europese Unie.

Deze deal versterkt het Clean Future-project van Unilever. Het doel van het project is om tegen 2025 wereldwijd het gebruik van plastic in hun verpakkingen met de helft te verminderen. De joint venture bestaat uit een investering van 75 miljoen euro door Unilever. Het huidige personeelsbestand zal in de fabriek worden behouden. Unilever heeft zich ertoe verbonden de in de fabriek geproduceerde producten, die door Seri worden gemaakt, te kopen.

5 januari 2021 – Unilever en Innova werken samen om zelfreinigende oppervlakken te ontwikkelen.

Unilever kondigde plannen aan om samen te werken met Innova om een ​​biotechnologiebedrijf via een joint venture op te richten, genaamd Penrhos Bio. De nieuwe joint venture zal technologie commercialiseren die oppervlakken zelf kan reinigen.

De technologie is nu al meer dan een decennium door Unilever onderzocht en de eerste doorbraak kwam van de introductie van een organische stof genaamd Lactam. Deze component kan bacteriën en schimmels op alledaagse oppervlakken vernietigen en voorkomen.

De technologie is ontwikkeld met behulp van natuurlijke chemicaliën die worden aangetroffen in de zeewierbiologie. De werking van de technologie repliceert het natuurlijke reinigingsproces van zeewier. Volgens Unilever kan deze technologie in verschillende producten en situaties worden toegepast. De technologie kan bijvoorbeeld schimmelgroei in wasmachines of vaatwassers voorkomen en bankbiljetten kunnen zelfreinigend worden. Op basis van rapporten van Unilever zou dit eerder op de markt kunnen komen dan we denken.

Alledaagse voorwerpen zoals kleding of keukenbladen zijn gevuld met bacteriën die de vorming van biofilms met zich meebrengen. Dit zijn verzamelingen van micro-organismen die op veel oppervlakken groeien. De ontwikkelde technologie kan deze systemen verstoren en voorkomen dat ze groeien. Hierdoor blijven oppervlakken langer schoon.

14 december 2020 – Unilever heeft de goedkeuring van de aandeelhouders gevraagd voor een actieplan voor klimaattransitie.

Unilever meldde dat ze goedkeuring hebben gevraagd van hun aandeelhouders voor een klimaattransitieplan. Het plan omvat Unilevers ambitieuze emissiereductiedoelstellingen en hoe ze deze willen bereiken. Dit plan bepaalt de klimaattransitiestrategie van het bedrijf, om de emissies binnen haar bedrijfsactiviteiten te verminderen. Bovendien wordt beschreven hoe Unilever risico’s zal beheersen en hoe het zal voldoen aan de consumptiebehoeften. Tegelijkertijd moet het verbonden blijven aan de strijd tegen klimaatverandering en nieuwe maatschappelijke normen.

Dit is een nogal interessante gebeurtenis omdat Unilever het eerste bedrijf is dat een dergelijk plan voorlegt aan haar aandeelhouders. Het toont Unilever’s toewijding en doelstellingen om veerkrachtiger te worden in een wereld die meer richting maatschappelijk verantwoord ondernemen verschuift. Unilever is van mening dat een verandering in de richting van emissiereductie een intensieve samenwerking vereist tussen het bedrijf en haar aandeelhouders en investeerders.

Unilevers plannen omvatten een nul-emissie van de eigen activiteiten tegen 2030 en ook een reductie van 50 procent van de gemiddelde CO2-voetafdruk van haar producten tegen 2030. De doelstellingen zijn zeer ambitieus en vereisen een groot aantal nieuwe maatregelen, waaronder het gebruik van 100 procent hernieuwbare energie om hun producten te produceren en ontbossing te elimineren, om er maar een paar te noemen. Unilever zal vanaf 2022 jaarlijks verslag uitbrengen over de vooruitgang van hun doelstellingen.

Financiële resultaten Unilever

Unilever rapporteerde begin februari de jaarresultaten voor 2020. De resultaten waren in overeenstemming met de schattingen van analisten. De omzetgroei werd toegeschreven aan een sterke vraag in opkomende markten. Het bedrijf zag een omzetgroei van 1,9 procent, wat perfect in lijn was met de verwachtingen van analisten. De schattingen waren gebaseerd op een consensusrapport dat door Unilever werd uitgebracht, een paar weken voordat de financiële resultaten werden gepubliceerd.

Unilever leverde ook financiële doelstellingen voor de langere termijn en groeidoelstellingen aan. Het bedrijf streeft naar een consistente omzetgroei van 3 tot 5 procent en hetzelfde geldt voor de winstgroei.

Het bedrijf kondigde aan dat de sterke resultaten in 2020 te danken waren aan een toename van de vraag naar verpakte voedingsmiddelen tijdens de pandemie. Bedrijven als Kraft Heinz en Nestlé kenden een vergelijkbare groei in hun verpakte voedingsmiddelen. Unilever meldde echter dat ze nog steeds last hadden van de pandemie als het gaat om voedsel dat wordt verkocht in openbare plaatsen, zoals restaurants of stranden. Het huidige dividendrendement bedraagt 3,31% wat meer is dan het sectorgemiddelde. Hieronder ziet u het verloop van het bruto dividend van Unilever. We zien zoals we verwachten van een dividendaandeel.

Pay out ratio Unilever

Balans Unilever

De resultatenrekening van Unilever

Resultatenrekening Unilever

Unilever loopt achter op concurrenten

Het is duidelijk dat de ondermaatse prestatie van het aandeel Unilever in de afgelopen maanden het gevolg is van het feit dat de concurrentie iets meer heeft geprofiteerd van de lockdowns dan Unilever. We kunnen dit zien als we de omzetgroei van hun grootste concurrenten vergelijken. Slechts één bedrijf heeft het slechter gedaan dan Unilever, namelijk Warpaint London. Dit bedrijf concurreert echter alleen met Unilever in de cosmetica-industrie. Alle andere bedrijven hebben betere resultaten kunnen neerzetten.

Unilever competitie

Aandeel Unilever: Technische Analyse

Het aandeel Unilever heeft een flink deel van de waarde teruggewonnen die het onlangs verloor. In maart is het aandeel Unilever met 12 procent in waarde stegen. Op technische basis lijkt het erop dat het aandeel Unilever in de toekomst nog veel hoger kan gaan handelen. Op de grafiek op dagbasis ziet het aandeel er niet zo bijzonder uit, maar als we naar de grafiek op weekbasis gaan, veranderen de zaken. Het aandeel Unilever vormt vermoedelijk een symmetrisch driehoekpatroon op de grafiek op weekbasis. Het patroon ziet er niet perfect uit, maar het kan nog steeds worden geclassificeerd als een symmetrisch triangle. Theoretisch weten we dat symmetrische driehoekpatronen in 75 procent van de gevallen continuatiepatronen zijn. Dit betekent dat de andere 25 procent van de gevallen omkeerpatronen zijn. We moeten hier dus niet te hard van stapel lopen en het aandeel direct kopen. Wachten op een uitbraak van de bovengrens is hier een slimme zet. Een doorbraak van de bovengrens signaleert een koersdoel van 70 euro per aandeel.

Koers Unilever op weekbasis

Conclusie voor het aandeel Unilever

Ook al bleef Unilever wat achter bij de concurrentie, het aandeel is nog steeds een aantrekkelijke belegging. Unilever bezit enkele van ‘s werelds grootste merken die een enorme omzet genereren. Het bedrijf blijft zijn klantenbestand ook uitbreiden met nieuwe producten en wereldwijde merken. Unilever heeft 2,5 miljard klanten in 192 landen. Het bezit 13 merken met elk een gemiddelde omzet van 1 miljard euro per jaar. De grootste factor voor Unilever’s voortdurende groei in de toekomst is hun aanwezigheid in opkomende landen met een enorm groeipotentieel. Unilever staat op de eerste plaats van bedrijven in consumentengoederen in India. Het bedrijf heeft ook bedrijfsactiviteiten in China die 3 miljard euro per jaar opbrengen. Deze gigantische economieën hebben nog veel groeipotentieel in de toekomst. Dit is goed nieuws voor Unilever. Het versterkt het technische verschijnsel op de grafiek op weekbasis voor het aandeel Unilever, dat een symmetrisch driehoekpatroon heeft gevormd. Dit zou de koers een stuk hoger kunnen duwen.

Wat denken de analisten?

De meningen van de analisten zijn redelijk evenwichtig, waarbij de meesten van mening zijn dat het aandeel de moeite waard is om te behouden. Drie van de 11 analisten geven het aandeel echter een verkoopaanbeveling. Het gemiddelde koersdoel ligt momenteel rond 51 euro per aandeel.

Datum Beurshuis Advies Koersdoel
29-mrt-21 Goldman Sachs Kopen €56
29-mrt-21 Citigroup Kopen €60
25-mrt-21 Jefferies Kopen €53
22-mrt-21 Deutsche Bank Kopen €64
22-mrt-21 UBS Verkopen €43
04-feb-21 Bernstein Verkopen €46
04-feb-21 J.P. Morgan Houden €49
04-mrt-21 Barclays Kopen €48
04-mrt-21 Berenberg Bank Houden €53
04-mrt-21 Credit Suisse Kopen €56
04-mrt-21 RBC Capital Verkopen €43
De koers van het aandeel Unilever is in 2019 sterk gestegen, maar zakte aan het eind van het jaar weg na een winstwaarschuwing. De omzetgroei neemt af en dit kan op termijn ook effecten hebben op de winstgroei.

De koers kon profiteren van de lagere rente. Het dividend per Unilever Certificate werd verhoogd, waardoor het aandeel weer aantrekkelijker werd in vergelijking met obligaties. Het bedrijf heeft zeer sterke merken en kan profiteren van stijgende consumptie van haar producten in opkomende markten. Wat betekent dit voor de toekomst van het aandeel in 2020?

Het bedrijf is samen met aandeel Shell en ASML één van de zwaargewichten in de AEX. Unilever heeft een historie van dividendverhogingen en een stijgende winst. Het aandeel Unilever is daarom ook populair onder beleggers.

Aandeel Unilever uiteengezet

Nieuws Unilever

23 april 2020 kwam Unilever met een kwartaalupdate. Ondanks de ongekende invloed die het coronavirus heeft op de wereld, is Unilever erin geslaagd de onderliggende omzet vergeleken met vorig jaar gelijk te houden. Wat opviel is dat vooral de omzet uit opkomende landen relatief hard getroffen werd. Opkomende markten zijn juist jarenlang de groeimotor geweest van Unilever, maar toch viel hier de omzet met 1,8% terug. In meer ontwikkelde markten zag Unilever juist de omzet met 2,8% relatief sterk stijgen. Dat dit samen uitkomt op een vlakke groei laat zien hoe belangrijk opkomende markten voor Unilever zijn. 

Binnen Unilever deed de Home Care divisie het uitstekend met een onderliggende groei van 2,4%. Producten zoals bleek en Cif werden meer verkocht. Foods & Refreshment had het juist lastig en zag de omzet met 1,7% dalen. De belangrijkste reden hiervoor is de tegenvallende ijs verkoop. Sauzen en dressings van Knorr, Calvé en Hellmann’s deden het juist wel goed.

Het Unilever dividend blijft gewoon gehandhaafd en er wordt € 0,4104 per aandeel uitgekeerd aan de aandeelhouders die het aandeel op 14 mei 2020 in bezit hebben. Het defensieve aandeel Unilever staat in de coronacrisis stevig onder druk. De reden hiervoor is met name de stevige blootstelling aan opkomende landen. De valuta van veel landen staat stevig onder druk en dit heeft duidelijk een impact op Unilever.

Jarenlang deed Unilever het beter dan de concurrentie door de sterke blootstelling aan deze markten, maar in dit kwartaal werkt dit voordeel dus als nadeel. Toch is deze volatiliteit iets wat aandeelhouders moeten accepteren voor het betere groeipotentieel wat veel van deze markten hebben voor de langere termijn.

Beleggers waren echter duidelijk niet voorbereid op dit nieuws. Het aandeel Unilever is vandaag de grootste daler in de AEX met een verlies van 5,1%.

Koers aandeel Unilever

Fundamentele analyse aandeel Unilever

De omzet van Unilever is de afgelopen jaren nauwelijks gestegen. Sinds 2011 steeg de omzet van € 46,5 miljard naar € 51,5 miljard. De winst steeg een stuk sneller. Dit kwam met name doordat de marges bij Unilever werden verhoogd. De winst steeg van € 3,98 miljard naar € 6,39 miljard, een stijging van 61%. Per aandeel Unilever nam de winst nog sterker toe, met 73%, door de inkoop van eigen aandelen. In de tussentijd kregen aandeelhouders van Unilever een dividend.

Op de lange termijn lijkt het aandeel uit de AEX dus een goede investering. Er vond veel verandering plaats in de waardering van Unilever de afgelopen tijd. De waarde van de aandelen is in de tussentijd zelfs met 116% opgelopen. Hierdoor is de waardering van de aandelen nu een stuk steviger. Ondanks dat dit positief lijkt, moet er een kanttekening bij worden geplaatst. De uitstekende resultaten uit het recente verleden zijn namelijk door deze stevige positie lastig te herhalen.

Koers aandeel Unilever

Balans Unilever Certificate

Overnames en de inkoop van eigen aandelen hebben de schulden van Unilever doen stijgen. In 2011 had Unilever € 13,6 miljard aan schulden en € 5,1 miljard aan kasgeld. In 2019 is de schuld opgelopen tot € 28,9 miljard, terwijl de hoeveelheid kasgeld juist was afgenomen tot € 4,4 miljard. Dit zorgt ervoor dat de balans van Unilever minder sterk is dan in het verleden. Toch blijft het aan de Euronext genoteerde aandeel met haar stabiele inkomsten en matige schuldenberg een veilig defensief aandeel.

Dividend Unilever

Het dividend steeg van € 0,88 naar € 1,64, een stijging van 86%. In de periode van 2011 tot nu kregen aandeelhouders € 10,59 en hebben daarmee al een groot deel van de € 22 kostprijs teruggekregen.

Veel beleggers investeren in Unilever voor het dividend. De dividendhistorie van Unilever is bewonderenswaardig en bevat een lange historie van dividendverhogingen. De dividendgroei is de afgelopen 5 jaar 7,56% per jaar. Het dividend steeg van € 0,32 per kwartaal in 2016, naar € 0,41 in 2019. In 2020 zal ongetwijfeld weer het dividend worden verhoogd.

Dividendhistorie Unilever

Sinds 2006 heeft Unilever een geschiedenis van jaarlijkse dividendverhogingen. In 2006 werd het vorige track record van verhogingen verspeeld door een éénmalig speciaal dividend en een reorganisatie van de kapitaalstructuur. Voor die tijd werd het dividend ook elk jaar verhoogd, al moet daarvoor soms wel het interim Unilever dividend bij het slotdividend worden opgeteld.

Een steeds groter deel van de winst wordt uitgekeerd aan de aandeelhouders. Met een uitbetalingsratio van 43,5% is er nog genoeg ruimte om te investeren in groei. De terugkoop van eigen aandelen helpt bovendien de winst over minder aandelen te verdelen. De vraag is echter of Unilever de winstgevendheid van haar huidige producten kan beschermen. De winstmarges zijn namelijk met 12,5% zeer aantrekkelijk en laten bovendien een stijgende lijn zien.

Koers Unilever

De koers van Unilever is in 2019 fors opgelopen, maar zakte aan het einde weg. De overstap van spaarders naar defensieve aandelen lijkt voor een deel voorbij. De waardering van Unilever is opgelopen en dit is terug te zien in de koers. Aandeelhouders van Unilever hebben uitstekende resultaten gezien, die naar alle waarschijnlijkheid de verwachtingen hebben overtroffen. Na de winstwaarschuwing staat het aandeel Unilever echter onder druk. Het is onzeker hoeveel ruimte de aandelen Unilever nog hebben aan de bovenkant. De stevige waardering en relatief lage groei maken het aandeel niet goedkoop. De sterke defensieve eigenschappen beschermen het aandeel wel wanneer de economie minder goed loopt als beleggers hopen.

Koers Unilever aandeel

Aandeel Unilever advies analisten

Er zijn 33 analisten die beleggers over het Unilever aandeel advies geven. Vijftien analisten geven Unilever een koopadvies, Elf adviseren Unilever aandelen aan te houden en zeven analisten geven het advies Unilever te verkopen. Begin 2019 had iedereen nog een koopadvies, maar sindsdien is eerst het aantal keer houdadvies sterk gestegen. Nu komen er ook steeds meer verkoopadviezen die zorgwekkend zijn. Dit kan natuurlijk te maken hebben met de opgelopen koers. Dit lijkt toch niet het enige effect te zijn.

Sinds de tweede helft van 2018 zijn analisten negatiever geworden. Het eerste verkoopadvies werd toen geplaatst en ook het percentage koopadviezen Unilever daalde van 57% naar 41%. Het koersdoel van de analisten is nu € 55,17 per aandeel, dit ligt dus 9,0% hoger dan de huidige marktprijs voor het aandeel Unilever. Waarschijnlijk komt dit doordat de Unilever koers hard wegzakte na de winstwaarschuwing. Toch is het een opvallend gegeven dat analisten gemiddeld niet echt positief zijn. Zeker omdat Unilever over het algemeen beschouwd wordt als een veilig aandeel.

Opties Unilever

Grote zeer liquide aandelen hebben vaak ook een liquide optiemarkt. Deze Unilever opties bieden beleggers de mogelijkheid om preciezer specifieke risico’s af te dekken of in te spelen op een bepaalde prijsbeweging. Dit kan zowel met losse put en call opties Unilever, maar ook door meer ingewikkelde optiecombinaties.

De volatiliteit van Unilever opties is vrij laag. Hierdoor zijn opties relatief goedkoop. De implied volatility komt op dit moment uit onder de 16%. De reden voor de relatief beperkte volatiliteit is dat defensieve aandelen zoals Unilever doorgaans minder bewegen dan de gehele markt. Zowel de omzet als de winst zijn redelijk voorspelbaar en zorgen ervoor dat de koers doorgaans niet al te extreme bewegingen maakt.

Conclusie aandeel Unilever

Het AEX aandeel Unilever is de afgelopen jaren sterk opgelopen. Dit is deels dankzij zijn goede onderliggende operationele activiteiten, maar ook door de hogere waardering. Deze waardering zorgt ervoor dat het dividendrendement nu een stuk lager ligt met 3,7%. Unilever blijft een veilig aandeel met een groeiend dividend, maar beleggers moeten niet de historische resultaten nemen als verwachting voor de toekomst. Wanneer ze het rendement echter vergelijken met de opbrengsten van een obligatie of een spaarrekening, dan zullen ze hoogstwaarschijnlijk niet teleurgesteld zijn met het groeiende dividend. Het grootste risico bij het Unilever aandeel is dat de waardering van de resultaten in de toekomst weer kan zakken. Zeker tegenvallende resultaten in opkomende markten zijn een risico.

 

Beleggen in aandeel Unilever via LYNX

LYNX geeft u de mogelijkheid om zelf in aandelen van bijna ieder beursgenoteerd bedrijf ter wereld te beleggen, dus ook in het aandeel Unilever. U heeft toegang tot ruim 100 beurzen in 30 landen. Bekijk het aanbod:

Unilever: Analyses & tips



Waarom in aandelen van Unilever beleggen via LYNX?

Met een beleggingsrekening via LYNX koopt en verkoopt u voordelig aandelen van vrijwel elk beursgenoteerd bedrijf ter wereld - dus ook Unilever. Met directe toegang tot wereldwijde handelsbeurzen koopt u buitenlandse aandelen direct op de thuismarkt. Zo profiteert u van een hoog handelsvolume en een lage spread. U hoeft niet te wachten tot de beurzen opengaan, maar handelt gewoon voor- of nabeurs als het u uitkomt. Zo bent u niet afhankelijk van de tijdscerschillen. Handelen doet u daarnaast via een stabiel platform met innovatieve trading tools, waarmee u direct gedegen analyses kunt maken. Belegt u met het oog op een stijgende koers door long te gaan, of verwacht u een dalende koers en gaat u short? Met LYNX is het mogelijk, zodat u het maximale uit uw aandelen van Unilever kunt halen.

Bent u klaar voor de volgende stap in beleggen? Ontdek dan of LYNX bij u past en sluit u aan bij duizenden ervaren beleggers.

Ontdek wat LYNX uniek maakt als broker

Koersdetails aandeel Unilever

Laatste koers
Verschil in EUR
Verschil in %
Datum
Tijd
Beurzen
Marktkapitalisatie (mld.)
Uitstaande aandelen (mln.)
Openingskoers
Slotkoers vorige handelsdag
Laagste dagkoers
Hoogste dagkoers
Laagste jaarkoers
Hoogste jaarkoers
Laagste koers 52 weken
Hoogste koers 52 weken

Unilever : fundamentele cijfers in EUR

Dividendrendement
Omzet ratio
Omzet per aandeel
Cashflow per aandeel
Intensiteit van investeringen
Intensiteit van arbeid
Werkkapitaal (mln.)
Cashratio 1
Cashratio 2
Cashratio 3
Return on Investment (ROI)
Koers-winstverhouding
Price cashflow ratio
Equity ratio
Debt ratio
Debt equity ratio
Cash ratio
Quick ratio
Current ratio

Aandeel Unilever: Bedrijfsinformatie Unilever PLC

Unilever werd opgericht in 1880 en heeft twee hoofdkantoren; één in Rotterdam en één in Londen. De multinational heeft een ruim aanbod aan huishoudartikelen, voedingswaren en verzorgingsproducten. Bekende merken van Unilever zijn o.a. Lipton, Magnum, Surf, Dove en Rexona. Dagelijks worden er door 2,5 miljard mensen Unilever producten gebruikt. Zo zitten er onder Unilever maar liefst 400 merken die in 190 landen verkocht worden. In 2017 heeft Unilever een overnamebod afgewezen van 130 miljard euro. Wereldwijd heeft Unilever 169.000 werknemers in dienst.