Beleggen in waterstof: Ontdek de beste waterstof aandelen van 2020

Waterstof aandelen worden steeds populairder en de koersen lopen hard op.

De mensheid blijft op zoek naar schonere alternatieven voor de klassieke fossiele brandstoffen.

Elektrisch rijden lijkt de oplossing, maar zijn brandstofcellen niet nog beter?

Wat zijn de verwachtingen? Wat zijn de alternatieven? En misschien wel de belangrijkste vraag: hoe kunt u beleggen in de waterstof aandelen?

De onderwerpen die in dit artikel worden besproken: 

Beste waterstof aandelen

Beleggen in Waterstof aandelen

Hoe groen is elektrisch rijden echt?

De trend naar een schoner klimaat is onomkeerbaar. Al jarenlang proberen wetenschappers en uitvinders alternatieven te vinden voor de sterk vervuilende benzine- en dieselvoertuigen. Elektrisch rijden lijkt de oplossing en overheden zetten vol in op deze technieken. s’ Werelds bekendste bouwer van elektrische voertuigen is natuurlijk Tesla. Het aandeel blijft maar stijgen en onlangs werd Toyota ingehaald als meest waardevolle autofabrikant ter wereld. Tesla is ten tijde van schrijven $225 miljard waard. Vrijwel alle autofabrikanten in de wereld zetten nu ook in op elektrisch rijden, maar hebben een jarenlange achterstand opgebouwd.

Toch kleven er heel wat nadelen aan elektrische rijden. In de media worden elektrische auto’s vaak geprezen als de beste oplossing voor de milieuproblemen. De hiervoor benodigde batterijen kunnen echter een obstakel vormen. Het belangrijkste element voor accu’s en batterijen is namelijk een combinatie van kobalt en lithium, genaamd lithium kobalt oxide. Deze grondstoffen zijn niet alleen schaars, maar ook nog eens vervuilend.

Twee derde van het wereldwijd verkochte kobalt komt uit Congo, maar daar stuitte Amnesty op kinderarbeid en zware milieuverontreiniging. De lokale bevolking werkt onder erbarmelijke omstandigheden in gevaarlijke mijnen. Door de grote vraag naar batterijen is de vraag naar vervuilende grondstoffen, zoals kobalt en lithium, hard gestegen. De prijzen schoten in 2018 hard omhoog, waardoor accu’s en batterijen even onbetaalbaar leken te worden. Inmiddels zijn de koersen weer weggezakt, maar er kleven nog andere nadelen aan batterijen.

Critici wijzen op de lage energiedichtheid. Batterijen zijn zwaar en daardoor vooral geschikt voor relatief kleine afstanden. Zo gaan de verschillende Tesla modellen zo’n 380 tot 500 km mee. Andere, goedkopere modellen van bijvoorbeeld Volkswagen komen tot 260 km. Het opladen duurt echter veel langer dan tanken. Hoewel er in Nederland momenteel ontzettend veel elektrische laadpunten te vinden zijn, geldt dat uiteraard niet voor alle plekken. De lage energiedichtheid maakt auto’s op batterijen ook minder geschikt voor het vervoeren van zware objecten. Dit maakt elektrische auto’s vooral geschikt voor kortere ritten van personen, waarbij er tijd is om de batterij op te laden.

Elektrische auto niet CO2 vrij

Bovendien zijn elektrische auto’s niet geheel CO2 vrij. Bij een elektrische middenklasse auto komt in totaal 32.300 kilo CO2 vrij, bij een vergelijkbare benzine auto is dat 53.100 kilo CO2. Hoewel de elektrische auto dus schoner is, is deze verre van klimaatneutraal. Er is zowel directe uitstoot van fijnstof als indirecte uitstoot van CO2 en NOx (stikstofoxiden).

Het alternatief: Rijden op waterstof

Een auto die rijdt op waterstof is een elektrische auto die waterstof gebruikt als energiebron. De waterstof wordt in een brandstofcel met zuurstof uit de lucht omgezet in water, waarbij elektriciteit geproduceerd wordt die de elektromotor aandrijft. De enige restproducten zijn waterdamp en warmte. Er ontstaat geen CO2, waardoor het een zero-emission voertuig is.

Korte geschiedenis brandstofcel

Waterstof is het meest voorkomende element in het universum. Zou het niet geweldig zijn als we onze voertuigen konden laten aandrijven met dit chemische element? Dat is exact de vraag waar wetenschappers zich al jarenlang mee bezighouden. Al veel langer dan u denkt misschien. Al in 1838 ontdekt Christian Friedrich Schönbei, een Zwitserse wetenschapper, het werkingsprincipe van de brandstofcel. Schönbein schreef in een wetenschappelijk tijdschrift dat hij elektriciteit had opgewekt uit de chemische reactie tussen waterstof en zuurstof op plaatjes gemaakt van platina. Door waterstof en zuurstof samen te voegen kwam elektriciteit vrij.

Een Britse natuurkundige las het artikel en bedacht een manier om die ontdekking op een praktische manier te benutten en kwam in 1843 met de eerste galvanische gasbatterij. Deze batterij was de voorloper van wat nu de brandstofcel heet. De batterij produceerde echter te weinig elektriciteit om te kunnen concurreren met de verbrandingsmotor en verdween al snel op de achtergrond. In de 20e eeuw werd verder onderzoek gedaan, maar de cel was erg duur en ging relatief kort mee. In de jaren 2000 werden echter nieuwe anodematerialen uitgevonden waarvan de prijs amper 1/5e bedraagt van platina. Rond de eeuwwisseling zagen we dan ook extreme stijgingen van een aantal waterstof aandelen.

Kort bijtanken, hoger bereik en kleinere batterijen

Het grote voordeel van brandstofcel voertuigen is dat waterstof de sterk vervuilende fossiele brandstoffen kunnen vervangen. De verlaging van de CO2 uitstoot is een van de speerpunten om onder andere de luchtkwaliteit te verbeteren. Waterstof heeft bijna drie keer zo’n hoge energiedichtheid als benzine. Daarom zijn lange afstanden van meer dan 600 km, kleinere accu’s en tanken in 3 minuten mogelijk. Voor een afstand van 100 km is ongeveer 1 kg waterstof nodig, zodat slechts 5-6 kg waterstof als brandstof hoeft te worden opgenomen per tankbeurt.

Het enige probleem is het aantal tankstations. Er zijn momenteel zeer weinig tankstations waar u waterstof kunt tanken. Er zijn echter ook nog zeer weinig waterstofauto’s, waardoor er ook weinig vraag is naar de waterstof tankstations. Investeringen van overheden of andere belanghebbenden zijn daarom noodzakelijk om een verdere doorbraak te realiseren. Onlangs presenteerde de Duitse regering een waterstofstrategie. Het land lijkt in Europa voorop te lopen in de waterstofrevolutie en de aandelen zijn dan ook ontzettend populair bij onze oosterburen.

In Japan, Zuid-Korea en China zijn er reeds miljarden geïnvesteerd in de technologie. Met een investering van €9 miljard wil Duitsland een inhaalslag maken. Het land heeft de ambitie om wereldwijd voorloper te worden in de toepassing van groene waterstof als energiedrager.

Recente ontwikkelingen in de auto-industrie

De autowereld is opgeschud met de komst van elektrisch rijden, maar ook de ontwikkelingen op het gebied van schone waterstofauto’s staan niet stil. Na het dieselschandaal investeren autofabrikanten steeds meer in schone technologieën. Naast elektrisch rijden zijn alle ogen nu (weer) gericht op waterstof. Het idee om op deze manier auto’s aan te drijven is zoals eerder gezegd namelijk niet nieuw. Autofabrikanten zijn al sinds het begin van het millennium intensief onderzoek aan het doen. Maar nu lijkt de technologie eindelijk volwassen te worden en goedkoop genoeg te zijn om op schaal toe te passen.

Sommige onderzoekers voorspellen zelfs dat uiteindelijk waterstof de belangrijkste brandstof voor auto’s gaat worden. Bovendien denken onderzoekers dat elektrische auto’s in de toekomst zullen samenwerken met de techniek van brandstofcellen. Consultingbedrijf McKinsey verwacht tegen 2030 dat er tussen 10 en 15 miljoen waterstof aangedreven auto’s zullen rondrijden. Uit de laatste Global Automotive Executive Survey van KPMG is gebleken dat brandstofcellen de nieuwe nummer 1 trend zijn en elektrisch rijden van de troon hebben gestoten. Een ruime meerderheid van de CEO’s ziet brandstofcellen als een beter alternatief op batterijen.

Door de enorme technologische vooruitgang beginnen waterstofauto’s nu een serieus alternatief te worden. De Hyundai Nexo en Toyota Mirai zijn hier goede voorbeelden van. Andere producenten, zoals Ford, BMW, Daimler en Volkswagen, storten zich nu ook op de waterstofauto. Renault introduceerde al de Kangoo en Master bestelbussen op waterstof.

Wind- en zonne-energie gebruiken voor de productie van groene waterstof

Aangezien de productie van waterstof uit hernieuwbare energie economisch haalbaar is, kan waterstof een alternatief voor benzine en diesel worden. Overtollige elektriciteit uit wind- en zonne-energie kan worden omgezet in waterstof en via tankstations aan automobilisten worden gedistribueerd.

Omdat windturbines en zonnesystemen in bepaalde weersomstandigheden meer energie genereren dan nodig is in het elektriciteitsnet, kan deze energie in sommige gevallen zelfs gratis worden gebruikt voor het maken van waterstof. Op deze manier worden de elektriciteitsnetten ontlast en duurzame energie wordt opgeslagen. In de toekomst kan dus groene waterstof bestaan.

Waterstofbedrijven

Nadelen waterstof: hoge prijzen voor katalysatoren en een tankstation netwerk

Natuurlijk kleven er ook nadelen aan de waterstoftechnologie. Deze zitten voornamelijk in de hoge kosten van de op platina en palladium gebaseerde katalysatoren. De prijs van beide grondstoffen zijn de afgelopen jaren de lucht ingeschoten. Het risico is dat bij een hogere vraag de prijzen van deze grondstoffen verder toenemen. Mogelijk is er hier sprake van een hype, want hetzelfde zagen we bij kobalt en lithium, maar die prijzen zijn inmiddels weer ingestort. Enfin, ook in palladium kunt u beleggen; de beste palladium aandelen kunt u hier vinden.

We zeiden het al eerder, maar het netwerk van tankstations is nog steeds ontoereikend. Hoewel het aantal openbare waterstoftankstations in de afgelopen vijf jaar is verviervoudigd, zijn er slechts 177 in Europa. 87 daarvan liggen in Duitsland. In Oost-Azië gaan ze veel harder, voornamelijk in Japan, dat 114 tanklocaties kent. Het Japanse Toyota is daarnaast een van de grootste bouwers van waterstofauto’s. Van de waterstof aangedreven Toyota Mirai rijden er inmiddels al meer dan 10.000 rond.

Om landelijke dekking te verzekeren, zijn voor Duitsland ongeveer 1000 waterstofstations nodig. Dit kan op middellange termijn worden gedaan, door het upgraden van bestaande tankstations. Het consortium H2 Mobility, waarbij Daimler, OMV, Total, Shell, Linde en Air Liquide betrokken zijn, wil zo’n netwerk van tankstations voor waterstof creëren. In Nederland zijn momenteel 5 tankstations waar je waterstof kan tanken. Mogelijk zal dit aantal dit jaar nog uitbreiden tot ten minste 20 waterstofstankstations. In Duitsland zijn ze ambitieuzer en richten ze zich op 400 stations in 2023.

De beste waterstof aandelen en brandstofcel aandelen

De meeste bedrijven in deze industrie zijn nog in de opbouw- of onderzoeksfase en lijden verlies door hoge kosten voor onderzoek en ontwikkeling. Op termijn moeten deze kosten zich echter terugverdienen. Hieronder vindt u de beste waterstof aandelen van waterstofbedrijven die van deze trend kunnen profiteren.

1. Ballard Power (BLPD)

De onbetwiste wereldmarktleider is Ballard Power Systems (BLPD). Het bedrijf werd al in 1979 opgericht en hield zich oorspronkelijk bezig met ontwikkeling van lithiumbatterijen. In 1989 maakte het een omslag en ging het zich richten op de PEM-brandstofceltechnologie. Het bedrijf komt uit Canada en heeft zowel een notering op de Amerikaanse als Canadese beurs. Ballard produceert al jaren brandstofcellen, voornamelijk voor vrachtwagens, bussen, treinen, heftrucks en schepen.

De afgelopen jaren besloot Ballard Power zich ook te gaan richten op de autosector en het ontwikkelde samen met Volkswagens dochteronderneming Audi de h-tron. Deze conceptauto rijdt op elektriciteit met waterstof als energiebron en is binnen vier minuten volledig bijgetankt. Toch lijkt de Duitse autofabrikant wat technologie betreft achter te lopen bij de concurrentie. Hyundai en Toyota produceren namelijk al gelijke voertuigen, terwijl Audi deze auto op zijn vroegst pas in 2025 in productie brengt. Overigens werkt Ballard Power ook samen met een dochteronderneming van Toyota.

Ballard Power bezit tal van patenten en heeft sterke marktposities in bussen en heftrucks. Samen met de nieuwe Chinese partner Weichai Power, dat sinds augustus 2018 ongeveer 20% van Ballard Power in handen heeft, wil het brandstofcel aandrijvingen bouwen en daarmee de Aziatische markt bedienen. Hiervoor werd een joint venture opgericht waarin Weichai 51% en Ballard Power 49% in handen heeft. Er is al een gezamenlijke fabriek in bedrijf en op middellange termijn moeten er nog 3 fabrieken bijkomen.

Koers en waardering Ballard Power

De koers van Ballard Power is de afgelopen jaren omhooggeschoten. Het bedrijf heeft momenteel een beurswaarde van $4,65 miljard, maar maakt nog geen winst. De omzet vertoont een wisselvallige maar stijgende lijn. In 2019 steeg de omzet met 11% tot ruim $106 miljoen. De productiekosten kwamen uit op ruim $83 miljoen waardoor er een bruto winst overblijft van $22,5 miljoen. Als we daar alle kosten voor R&D ($27 miljoen) en andere marketing- en personeelskosten ($24 miljoen) van aftrekken, blijft er een operationeel verlies over van ruim $27 miljoen. In 2019 werd er ook nog eens $13 miljoen afgeschreven vanwege verlies op de verkoop van bezittingen en andere investeringen in joint ventures. 

Het gebrek aan winst toont wel aan dat het aandeel bovengemiddeld risicovol is. De liquide middelen slonken in 2019 van $192 miljoen tot $147 miljoen. Randy MacEwen , de CEO van het bedrijf, verwacht een sterke groei in 2020 en de daaropvolgende jaren als gevolg van de sterk verbeterde ordersituatie en verwachte eerste verkopen van de Chinese joint venture met Weichai. De leidende positie van het bedrijf op het gebied van brandstofcel technologie moet worden versterkt en moet uiteindelijk leiden tot winst.

2. Powercell Sweden (PCELL)

Powercell Sweden is ontstaan uit een spin-off van de Volvo Group in 2008. Het bedrijf levert onder meer brandstofcel systemen. Het richt zich op klanten in de telecommunicatie, transportsector, autosector en de stroomvoorziening. Het aandeel staat genoteerd op de Zweedse beurs in Zweese kronen (SEK) en heeft een beurswaarde van $1,8 miljard. Ook Ballard produceert al jaren brandstofcellen, voornamelijk voor vrachtwagens, bussen, treinen, heftrucks en schepen.

In Noorwegen werkt het bedrijf samen met Nel Hydrogen aan waterstofaandrijvingen voor emissievrije vracht- en passagiersschepen. Deze motoren met waterstofaandrijving voor vracht- en passagiersschepen stoten enkel waterdamp uit. De scheepvaart is erg vervuilend, dus een focus hierop is niet verrassend. De scheepvaartverkeer heeft de hoogste CO2-uitstoot per passagier per kilometer. De Zweden zijn ook brandstofcel partners in het Duitse project Autostack, dat werd gelanceerd door het federale ministerie van transport en digitale infrastructuur. Naast Powercell zijn negen andere bedrijven onderdeel van Autostack, waaronder autofabrikanten BMW, Daimler, Ford en Volkswagen. Het plan is om in Duitsland brandstofcelproductie op industriële schaal neer te zetten.

Het bedrijf is ook actief op de Chinese markt en levert daar al met succes brandstofcellen. Onlangs zijn er een aantal nieuwe grote orders binnengekomen vanuit Azië, waaronder van de Wuhan Tiger-groep, die een bus produceert die wordt aangedreven door brandstofcellen.

De verkopen van Powercell zijn nog steeds extreem laag. En net als de meeste van zijn concurrenten maakt het bedrijf een sterke groei door, maar boekt het nog steeds verliezen. In 2019 steeg de omzet met ruim 10% tot SEK 66,8 miljoen, wat omgerekend € 6,38 miljoen euro is. Het operationele verlies kwam uit op bijna € 7,6 miljoen. De verwachtingen zijn echter torenhoog. Het bedrijf denkt dat 20% van alle voertuigen in 2030 op brandstofcellen zal rijden.

Samenwerking Bosch

Om die verwachtingen waar te maken ging het bedrijf onlangs een samenwerking aan met het Duitse Bosch. PowerCell en Bosch hebben een contract getekend voor de ontwikkeling, productie en verkoop van de PowerCell S3-brandstofcel voor het autosegment. Bosch betaalt de Zweden 50 miljoen euro voor de licentie. Hierdoor boekte het bedrijf een, voorlopig eenmalige, winst van ruim $42 miljoen. Sinds eind 2019 is Bosch ook grootaandeelhouder van Powercell Zweden met een belang van 11%. Het management van Bosch is dus overtuigd van de brandstofcel en investeert steeds meer in de technologie.

Waterstof aandelen zijn sowieso speculatief, maar Powercell spant wel echt de kroon. De waardering lijkt de spuigaten uit te lopen en niemand kan voorspellen hoe lang de koers nog blijft oplopen. De koers steeg in iets meer dan een jaar al met ruim 700%.

3. Plug Power (PLUG)

Een ware koersexplosie zien we bij het aandeel Plug Power. Dit is een Amerikaans bedrijf dat in 1997 werd opgericht en zich bezighoudt met het ontwerp en de productie van waterstofbrandstofcelsystemen. De koers is in een jaar tijd een aantal keren over de kop gegaan. De beurswaarde ligt momenteel op $3,32 miljard en ook hier wordt nog geen winst gemaakt. De omzetontwikkeling is wel veelbelovend. Vorig jaar steeg de omzet met 32% tot $230 miljoen. Ook hier staan de hoge kosten voor productie en R&D winst nog in de weg. In 2019 werd er een verlies van $85 miljoen geboekt.

Plug Power werd opgericht als een joint venture tussen DTE Energy en Mechanical Technology Inc. In 2002 ging het bedrijf naar de beurs en al snel leverde het vorkheftrucks op watertstof aan klanten als Nike, BMW en Home Depot. In 2017 bego het brandstofcelmotoren voor elektrische bestelwagens te leveren aan onder andere UPS voor haar vrachtwagenvloot. Opvallend is het feit dat Amazon.com in 2017 meer dan 50 miljoen aandelen kocht van het bedrijf. Bovendien sloot het een overeenkomst om de waterstoftechnologie in zijn magazijnen te gebruiken voor de vorkheftrucks. Eerder dit jaar introduceerde het bedrijf 125 kW Progen brandstofcelmotoren voor vrachtwagens van klasse 6, 7 en 8 en voor zware off-road apparatuur.

De omzetontwikkeling is veelbelovend maar de grafiek neemt bubbel-achtige vormen aan. Beleggers moeten hier voorzichtig zijn en kunnen mogelijk beter een correctie afwachten alvorens in te stappen.

4. Nel Hydrogen / Nel ASA (NEL)

Nel ASA, ook bekend als Nel Hydrogen, is een Noors bedrijf gevestigd in Oslo. Het bedrijf biedt oplossingen voor de productie, opslag en distributie van waterstof uit hernieuwbare energiebronnen. Het aandeel staat genoteerd op de OBX-index van de beurs van Oslo. Nel heeft een beurswaarde van $2,94 miljard en werd al in 1927 opgericht. Het bedrijf richt zich al bijna 100 jaar op apparaten voor het splitsen van water in waterstof en zuurstof- en waterstoftankstations.

Nel werkt momenteel ook aan de marktintroductie van de RotoLyzer , dat als revolutionair wordt beschouwd in de productie van waterstof. Met dezelfde productiecapaciteit is het mobiele systeem bijna honderd keer kleiner dan eerdere systemen en kan indien nodig, in tegenstelling tot deze, per vrachtwagen van de ene locatie naar de andere worden verplaatst. Het bedrijf heeft al 50 waterstofvulstationsystemen geleverd in negen landen. H2 Mobility laat momenteel ook tankstations bouwen door Nel.

De omzet groeit hard en in 2019 lag deze 14,5% hoger op circa € 52 miljoen. Ook dit veelbelovende bedrijf schrijft nog rode cijfers. Een verlies van € 26 miljoen is niet fraai, maar de toekomst ziet er rooskleurig uit. Onlangs is een kapitaalverhoging doorgevoerd om aan de hoge investeringen te voldoen die nodig zijn om capaciteit te verhogen om de laatste grote orders aan te kunnen. Het bedrijf is schuldenvrij en heeft dankzij de bestaande orders voldoende middelen om winstgevend te kunnen worden.

Grote orders van Nikola Motors

De onlangs in de picture geraakte elektrische pick-up- en vrachtwagenproducent Nikola heeft een grote order gedaan bij Nel ASA. Het bedrijf is ook van plan om zijn vrachtwagen op waterstof te laten rijden. Nel Hydrogen biedt de nodige infrastructuur voor het opwekken en tanken van waterstof. Dit leverde de Noren een grote order op voor de productie van 448 elektrolyzers voor de productie van waterstof in de komende jaren. In totaal is dit de grootste order voor waterstof tot nu toe en het lange termijnvolume wordt geschat op in totaal $ 1,5 miljard.

De orders laten nog wel even op zich wachten. De elektrisch aangedreven vrachtwagens staan voor 2021 op de planning en in 2023 moet de waterstofvariant klaar zijn. Op lange termijn kunnen er, indien succesvol, nog vele orders volgen. Nikola Motor heeft nu al meer dan 7.000 pre-orders binnen voor de Nikola One-truck.

5. Air Liquide: (AI) – specialist in gassen

Air Liquide is samen met het Duitse Linde marktleider in de markt voor gassen. Deze worden voornamelijk geleverd aan de industriële en medische sector. Gezien het uitgebreide netwerk is uitbreiding naar waterstof een logische stap. Air Liquide investeert hier ook al in en kan gemakkelijk profiteren van groeiende populariteit van door waterstof aangedreven auto’s. Aan de andere kant is Air Liquide niet afhankelijk van het succes van de waterstof auto.

Mocht waterstof uiteindelijk geen succes worden, dan kan het aandeel Air Liquide nog steeds een succesvolle investering zijn. De waarde van de aandelen Air Liquide is de afgelopen tijd wel fors toegenomen. Het aandeel wordt verhandeld op een koerswinstverhouding van 28.  Het dividend wordt al jaren verhoogd en bedraagt op dit moment 2%.

Beste waterstof en brandstofcel aandelen: Conclusie

De markt voor waterstof en brandstofcel auto’s staat nog in de kinderschoenen. Beleggers zien duidelijk potentieel en hebben de waardering van verschillende aandelen al behoorlijk omhoog gedreven. Dit momentum kan mogelijk de prijzen nog verder opdrijven. Op dit moment zijn er verschillende manieren om op de trend in te spelen. Dit kan door direct te beleggen in aandelen zoals Powercell Sweden of Ballard Power.

Er kan ook indirect worden belegd via bijvoorbeeld Air Liquide. Indirect geeft minder blootstelling aan waterstof zelf, maar kan zeker succesvol zijn. Dit succes kan plaatsvinden wanneer, dankzij doorbraken in batterij technologie, elektrisch rijden toch de toekomst blijkt te zijn. De risico’s zijn, door het indirecte karakter, kleiner. Zo is er voor beleggers met verschillende risico profielen een manier om in te spelen op deze veelbelovende trend.

Andere interessante artikelen

Vond u dit een interessant artikel? Bekijk dan ook één van onze andere artikelen:

Beleggen in cannabis: beste wiet aandelen van 2020

Aandeel Tesla: staat de Tesla-bubbel op knappen?

Beleggen in waterstof aandelen en brandstofcellen bij LYNX?

Het LYNX Handelsplatform biedt u de mogelijkheid waterstof aandelen en opties rechtstreeks te kopen en verkopen. U heeft toegang tot ruim 100 beurzen in meer dan 25 landen. Bekijk het aanbod:

Beste waterstof aandelen

Beleggingsspecialist LYNX

Justin Blekemolen is beleggingsspecialist bij LYNX Beleggen. Hij schrijft columns over actuele onderwerpen op de beurs en bespreekt dagelijks het laatste beursnieuws in de LYNX Morning Call. Zijn columns zijn te volgen via het LYNX Kennisportaal en zijn persoonlijke Twitter.  In het verleden is Justin meerdere jaren actief geweest als technisch analist bij IEX en de Tostrams Groep.

Contact icon Bel gratis naar
0800 2030
Contact icon E-mail naar
info@lynx.nl
Contact icon Chat met een
LYNX medewerker