Hoe kan ik een bankrekening koppelen aan mijn effectenrekening?

Als u geld wilt terugboeken naar uw bankrekening is het allereerst nodig dat u deze bankrekening koppelt aan uw LYNX effectenrekening. Een gekoppelde bankrekening dient te allen tijde dezelfde tenaamstelling te hebben als dat van uw LYNX effectenrekening. Het kan dus problemen opleveren als u bijvoorbeeld geld stort vanaf een zakelijke bankrekening op een privé LYNX effectenrekening.

Heeft u al een bankrekening gekoppeld, klik dan hier om te lezen hoe u geld kunt terugboeken naar uw bankrekening.

Let op! Als u een nieuwe bankrekening koppelt, dient u te allen tijde een kopie van een bankafschrift ter verificatie op te sturen naar info@lynx.nl.

Klik hier om in te loggen in het administratieve gedeelte van uw LYNX effectenrekening.

Als u bent ingelogd ziet u aan de linkerkant van uw scherm een menu. Doorloop onderstaande stappen om een bankrekening te koppelen.

1. Klik op Transfer & Pay 1 en selecteer vervolgens Transfers Funds2. Selecteer, mits daar om gevraagd wordt, vervolgens uw rekeningnummer zonder de F aan het eind.

1
2

1. Klik op Withdraw Funds 1.

2. Vervolgens klikt u achter SEPA op Connect your bank 2(mits u een terugboeking in EUR wilt doen).

1
2

1. Bij Bank Information Name 1  geeft u een naam aan deze gekoppelde bankrekening. Dit kan bijvoorbeeld het bankrekeningnummer zijn.

2. Selecteer uw Bank Country 2.

3. Vul uw IBAN nummer in 3. Let op dat deze volledig correct is.

4. Klik nu op Search 4.
 

1
2
3
4

 
5. Nadat u op Search heeft geklikt, dient u uw bank op te zoeken op basis van de naam of SWIFT/BIC code 5.
 
6. Klik rechts onderin op Continue 6.
 
5
6

 
7. Vul uw naam in exact zoals die gegeven is naast Signature 7.
 
8. Vul uw gebruikersnaam in 8.
 
9. Vul uw wachtwoord in 9.
 
10. Vervolgens wordt er om uw tweestapsverificatie gevraagd 10. Meestal is dit uw LYNX Key en is er een bericht naar uw mobiele telefoon verstuurd. Identificeer u middels dit bericht. Als u geen LYNX Key heeft kan dit bijvoorbeeld ook de (tijdelijke) codekaart zijn. Vul in dat geval de betreffende kaartwaarden in.
 
11. Tot slot klikt u op Continue 11Uw bankrekening is gekoppeld.
 
7
8
9
10
11

Let op! U dient te allen tijde een kopie van een bankafschrift op te sturen naar info@lynx.nl. Wij kunnen uw bankrekening vervolgens verifiëren en toevoegen.

Uw bankrekening is nu gekoppeld. U krijgt ter afsluiting een overzicht van de opgegeven details te zien.
Nu kunt u geld terugboeken naar uw bankrekening. Lees hier welke stappen u hiervoor kunt doorlopen.


U bent wellicht ook geïnteresseerd in

Heeft u nog vragen?

U kunt contact met ons opnemen per telefoon, chat, e-mail of WhatsApp. Wij zijn iedere werkdag bereikbaar van 8:00 tot 22:00 uur. Onze ervaren servicemedewerkers helpen u graag.

Direct contact opnemen

Roger van Buuren
Roger van Buuren
Service Manager